sobota 21. června 2008

21.6. - Taipei 101

Konečně sobota, tak jsem vyrazil na celý den obejít město. První zastávka: Chiang Kai-Shek Memorial Hall.
Vstupní brána:
V areálu památníku je i národní divadlo, které se ale zrovna opravuje: 
No a vlastní památník:
Výhled do parku:
Poblíž jsem narazil na zbytek starého opevnění - městská brána:

Na druhé straně města je zase Sun Yat-Sen Memorial Hall, v pozadí Taipei 101:
No a tady už Taipei 101 celý ve své kráse:
Taipei 101 je momentálně nejvyšší budova světa a mimo jiné má taky nejrychlejší výtahy na světě. Takže z 5. do 89. patra to trvá 37 sekund. Nejvyšší rychlost asi 60 km/h. Ale zrychlení nic moc, výtah v druhém nejvyšším mrakodrapu v Taipei měl daleko větší zrychlení. Pro absorbci výkyvů je nahoře zavěšeno obrovské ocelové kyvadlo, jehož průměr je 5,5 m:
V místním smogu a vlhkém vzduchu bylo ze střechy stěží vidět na okraje města. Tak alespoň jedna fotka - já a můj stín z výšky asi 400m:
 Ve spodních patrech mrakodrapu je luxusní nákupní středisko, vypadá to tam takhle:
Kromě toho jsem taky v ulicích Taipeie potkal Jardu ze Šumperka, který tady řeší obchodní záležitosti. Všimnul si české vlajky na mém tričku, tak jsme museli zajít alespoň na pivo. Dali jsme si místní Taiwan Beer a chutná kupodivu skoro stejně jako to naše. 

Žádné komentáře:

Okomentovat