neděle 15. června 2008

14.6. - Odlet

Cesta na druhou stranu zeměkoule proběhla celkem v pohodě. Start v 7:30 z Brna autobusem směr Vídeň. Po třech hodinách krčení se v autobuse jsem se objevil na letišti Schwechat.

Na letišti byla spousta času, ale kupodivu měli funkční Wifi, tak se dalo alespoň brouzdat na webu. Ve 13:30 odlet a úmorná cesta do Bangkoku, která trvala nějakých 10 hodin. V Bangkoku jsme přistáli ve 4:30 místního času. Následovala fáze transferu (ovšem do stejného letadla :)), ale alespoň nás měli thajci možnost pořádně prošacovat. V 5:30 druhý start a další 4 hodiny letu, kde se mi konečně odařilo alespoň an chvíli usnout. Výhled z mého okénka Airbusu A330 je vidět na obrázcích.
V 10:30 místního času jsem konečně doletěl na Taiwan. Místní celník zkoumal můj pas alespoň minutu lupou, ale asi shledal, že je pravý a pustil mě. Po vyzvednutí kufru jsem vyrazil na autobus směr High Speed Rail. Ihned mě skolilo neskutečné vedro. Kolem 30 stupňů a hnusně vlhko. Autobus naštestí odjížděl v momentě kdy jsem nastoupil, takže jsem nemusel ani čekat. Po pár minutách jsem se objevil na vlakovém nádraží.

Chvilka dohadování z prodavačem, protože jsem mu moc nerozumněl, stejně tak jako ostatním asiatům - ta jejich angličtina prostě není angličtina. Dostal jsem lístek na vlak, který měl jet asi za deset minut, takže hurá na nástupiště. To se nakonec za menší pomoci podařilo, takže vlak jsem stihnul. Na Taiwanu jezdí vlaky přesně, takže se podle nich dají seřizovat hodinky a tenhle nebyl výjimkou. Nasedl jsem do naprosto prázdného vagónu a po chvíli svištěl směrem Taipei. High Speed vlak sice frčí docela slušnou rychlostí, ale s akcelerací letadla při startu se to nedá srovnat.

Po nějakých dvaceti minutách vlak dorazil na hlavní nádraží a já se vydal zkoumat místní metro. Po chvíli hledání jsem podařilo. Systém jízdenek je úžasně jednoduchý, takže nebyl problém koupit lístek v automatu a hurá na metro. Metro podobné jako v Práglu, takže nic překvapivého.

Po vylezení na povrch mě opět praštilo nechutné vedro, tak jsem nahodil GPSko a vyrazil směr hotel. Ani ne deset minut chůze a stál jsem před hotelem. Sice můj pokoj ještě nebyl připraven, ale netrvalo to ani půl hodiny a šel jsem směrem sprcha.

Jak to vypadá z okna hotelu je vidět na dalším obrázku. Zrovna bylo po odpoledním dešti, který jsem prospal.

Pak jsem ještě vyrazil na chvíli ven, hledat, kde se dá něco koupit na jídlo. Pár obchodů tu je poblíž a dokonce jsem našel i místo, kde mají dobré hamburgery, takže hladem snad neumřu :) Toť pro dnešek vše, zítra snad dodám fotky mého luxusního apartmá.

Žádné komentáře:

Okomentovat