sobota 28. června 2008

28.6. - Danshui

Sobota, tak jsem opět vyrazil na výlet. Tentokrát to bylo k moři, teda skoro. Úplně k moři jsem nedošel, ale bylo vidět :)

Vydal jsem se do města Danshui, je to bývalý přístav, asi 20 km od centra Taipeie. No ale dnes vede metro až tam, takže cesta trvala asi půl hodiny. Větší část metra je nadzemní, takže jsem si po cestě prohlédl okrajové části Taipeie. Konečná stanice metra vypadá takto:
Na nábřeží to vypadá takhle:
Kouknul jsem i do místního chrámu:
 Pak jsem se opět přesouval metrem, které spí tady :)
Směr národní palácové muzeum. Jelikož to bylo od metra daleko, tak jsem musel poprvé použít městský autobus. Byl to boj rozluštit co kam jede, ale podařilo se. Po chvíli jsem byl na místě. Vstup hlídají dva draci:
Mají tam vystavených spoustu věcí, které se jim podařilo převést, když utíkali po válce z Číny. Je toho jen pětina původní sbírky, ale i tak to prý dělá 4000 beden materiálu. Veřejné instituce tu mají nejspíš dotované, neboť za vstup jsem zaplatil celých 80 korun. A to byl v ceně zahrnut i anglicky mluvící průvodce. Slečna měla neskutečně zajímavou a vtipnou prohlídku, která trvala dvě hodiny. A navíc měla úplně parádní angličtinu, takže to byl zážitek, konečně někomu perfektně rozumět. Docela tu mají ošéfovaný i prodej suvenýru - obrovský obchod se vším možným, takže se mi nakonec podařilo vybrat nějaké drobnosti.

Po dvou hodinách v muzeu už mě docela slušně bolely nohy, a venku navíc docela hustě pršelo, tak jsem se vydal na hotel, trochu se zrelaxovat na zítra.

Žádné komentáře:

Okomentovat